mandag 29. august 2011

Aktiviteter for barna når det regner

Det er snart tid for å få barn hjem fra barnehage og skole. Ute regner det, til tider virker det som om noen står på skyene og heller bøtter med vann over stedet der vi bor.

Jeg sitter og tenker ut, eller i allefall forsøker å tenke ut, aktiviteter man kan gjøre innendørs. Gjerne aktiviteter som gjør at mor i huset kan få unna litt husarbeid mens ungene leker, aktiviteter barna faktisk kan klare selv.


Aktiviteter der jeg ikke må "holde barna i hånda" er det jeg skal finne i dag





Vi har jo den sikre vinneren: DVD filmene. Metervis med filmer, men det er jo ikke et godt alternativ om man ønsker å aktivisere barna. Å bruke TV og film som barnevakt mener jeg er "hull i hodet".

Jeg har en haug treperler liggende, og de er supre for å lage smykker av. Det hadde vært et bra alternativ om jeg hadde hatt noe annet enn ullgarn som tråd. Å stresse avgårde til buktikken for å kjøpe egnet tråd orker jeg ikke nå. Vi bork ganske langt utpå bygda, for å si det pent.

Tegnesaker er også et alternativ, men barna blir fort lei dette, eller så ønsker de å kommandere meg til å tegne mens de ser på. Da var det dette med husarbeidet da.

Jeg kjenner at jeg sliter litt med ideene mine i dag, og satser vel egentlig på at det løser seg helt av seg selv.

På tide å finne ut hva man skal ha til middag kanskje? Noen gode forslag?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar